Föreningen är ansluten till ett stads-fibernätverk och Bahnhof är vår nuvarande leverantör av bredband och digital-tv.
I vårt utbud ingår bredbandshastighet upp till 1000mbit/s nedströms och upp till 1000mbit/s uppströms samt ett begränsat kanalpaket som kan uppgraderas.
Eftersom vi har ett så kallat kollektivt nätverk kan hastigheten vara lägre vid de tidpunkter de flesta är uppkopplade, oftast kvällar från kl.18 och några timmar framåt. Det finns även möjlighet att använda sig av IP-telefoni, dvs hemtelefon via internet.
Hastigheterna gäller för trådbundet nätverk. Vid trådlös uppkoppling (Wi-Fi) lämnas ingen hastighetsgaranti, hastigheten är då beroende på den uppkopplade enhetens (dator, mobil, surfplatta, TV-spelskonsoll) kapacitet samt antalet uppkopplade enheter. Upplever man att den trådlösa signalen är för svag eller att hastigheten vid trådlös uppkoppling är för låg finns det ett flertal olika sorters hjälpmedel på marknaden och det står var och en fritt att investera i dessa.
I samtliga lägenheter i föreningen ska det finnas följande utrustning inklusive ström- och nätverkskablar:
1st router.
1st digitalbox med tillhörande fjärrkontroll.
2st trådlösa sändare/mottagare för TV-signal.
Utrustningen tillhör föreningen men vårdas och sköts av medlem. Samtlig utrustning ska lämnas kvar i lägenheten vid försäljning.
Avgiften är 200kr/mån och är obligatorisk för samtliga lägenheter, avgiften betalas tillsammans med avgiften till föreningen.
Support och felanmälan görs direkt av medlem till Bahnhofs kundservice på telefon:
Vardagar 08-17.00: 010 – 510 30 19
Övrig tid: 010 – 510 00 00